Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Copyright (c) 2020 Jurnal Komputer TerapanÂ
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright info for authors
1. Authors hold the copyright in any process, procedure, or article described in the work and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
2. Authors retain publishing rights to re-use all or portion of the work in different work but can not granting third-party requests for reprinting and republishing the work.
3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License
References
- I. K. A. E. N., ., Dr. Ketut Agustini, S.Si, M. S., & ., I Gede Partha Sindu, S.Pd., M. P. (2017). Analisis Pemanfaatan E- Learning Sebagai Knowledge Management Dalam Mendukung Proses Pembelajaran Di Jurusan Pendidikan Teknik Informatika Undiksha. Kumpulan Artikel Mahasiswa Pendidikan Teknik Informatika(KARMAPATI), 6(1), 11. https://doi.org/10.23887/karmapati.v6i1.9865
- Kosasi, S. (2015). Perancangan E-learning untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Guru dan Siswa. Jurnal Informatika, 0362, 27213. https://doi.org/10.1007/s10619-011- 7079-6
- Wassalam, O. J. F., Umar, R., & Yudhana, A. (2017). Implementasi dan Pengembangan Sistem E-Learning Berbasis Web Pada STMIK Muhammadiyah Paguyangan. Seminar Nasional Multi Disiplin Ilmu & Call of Papers, Call for Papers UNISBANK Ke-3, 104-107. https://www.unisbank.ac.id/ojs/index.php/sendi_u/article/download/5002/1514/0
- Hernawati, E., & Aji, P. (2016). Perancangan dan Penerapan Konten e-Learning melalui Learning Management System dalam Meningkatkan Motivasi Belajar. Journal of Information System Engineering and Business Inteligence, 2(1), 23–32.
- Dewi, R. (2015). Perancangan Aplikasi E-Learning Berbasis Website Pada SMA / SMK Dharma Bakti Medan. Konferensi Nasional Sistem & Informatika, 9–10.
- Sihotang, H. T., Informatika, T., & Utara, S. (2017). Pembuatan Aplikasi E-Learning Pada Smk Swasta. Jurnal Mantik Penusa, 1(2), 70–75.
- Susanto, W. E., & Ayu, Y. G. A. (2017). Perancangan E-Learning Berbasis Web Pada SMP Negeri 3 Patuk Gunungkidul Yogyakarta. Bianglala Informatika, 5(2).
- Novita, A., & Andriani, A. (2019). Prototipe E-Learning Untuk Pendalaman Dan Evaluasi. Jurnal Ilmu Pengetahuan Dan Teknologi Komputer, 4(2), 211–216. https://ejournal.nusamandiri.ac.id/index.php/jitk/article/view/299
- Dewi, N. P., & Listiowarni, I. (2019). Implementasi Game Based Learning pada Pembelajaran Bahasa Inggris. Jurnal RESTI (Rekayasa Sistem Dan Teknologi Informasi), 3(2), 124–130. https://doi.org/10.29207/resti.v3i2.885
- Wicaksono, A. R., Winarno, W. W., Sunyoto, A., & Learning, P. B. (2015). Perancangan Dan Implementasi E-Learning Pendukung Project. Seminar Nasional Teknologi Informasi Dan Komunikasi, 2015(Sentika), 333–343.
- I. Listiowarni and N. Puspa Dewi, “Pemanfaatan Klasifikasi Soal Biologi Cognitive Domain Bloom’s Taxonomy Menggunakan KNN Chi-Square Sebagai Penyusunan Naskah Soal,†Digit. Zo. J. Teknol Inf. Dan Komun., vol. 11, no. 2, pp. 186-197, 2020, doi`: 10.31849/digitalzone.v1li2.4798.
References
I. K. A. E. N., ., Dr. Ketut Agustini, S.Si, M. S., & ., I Gede Partha Sindu, S.Pd., M. P. (2017). Analisis Pemanfaatan E- Learning Sebagai Knowledge Management Dalam Mendukung Proses Pembelajaran Di Jurusan Pendidikan Teknik Informatika Undiksha. Kumpulan Artikel Mahasiswa Pendidikan Teknik Informatika(KARMAPATI), 6(1), 11. https://doi.org/10.23887/karmapati.v6i1.9865
Kosasi, S. (2015). Perancangan E-learning untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Guru dan Siswa. Jurnal Informatika, 0362, 27213. https://doi.org/10.1007/s10619-011- 7079-6
Wassalam, O. J. F., Umar, R., & Yudhana, A. (2017). Implementasi dan Pengembangan Sistem E-Learning Berbasis Web Pada STMIK Muhammadiyah Paguyangan. Seminar Nasional Multi Disiplin Ilmu & Call of Papers, Call for Papers UNISBANK Ke-3, 104-107. https://www.unisbank.ac.id/ojs/index.php/sendi_u/article/download/5002/1514/0
Hernawati, E., & Aji, P. (2016). Perancangan dan Penerapan Konten e-Learning melalui Learning Management System dalam Meningkatkan Motivasi Belajar. Journal of Information System Engineering and Business Inteligence, 2(1), 23–32.
Dewi, R. (2015). Perancangan Aplikasi E-Learning Berbasis Website Pada SMA / SMK Dharma Bakti Medan. Konferensi Nasional Sistem & Informatika, 9–10.
Sihotang, H. T., Informatika, T., & Utara, S. (2017). Pembuatan Aplikasi E-Learning Pada Smk Swasta. Jurnal Mantik Penusa, 1(2), 70–75.
Susanto, W. E., & Ayu, Y. G. A. (2017). Perancangan E-Learning Berbasis Web Pada SMP Negeri 3 Patuk Gunungkidul Yogyakarta. Bianglala Informatika, 5(2).
Novita, A., & Andriani, A. (2019). Prototipe E-Learning Untuk Pendalaman Dan Evaluasi. Jurnal Ilmu Pengetahuan Dan Teknologi Komputer, 4(2), 211–216. https://ejournal.nusamandiri.ac.id/index.php/jitk/article/view/299
Dewi, N. P., & Listiowarni, I. (2019). Implementasi Game Based Learning pada Pembelajaran Bahasa Inggris. Jurnal RESTI (Rekayasa Sistem Dan Teknologi Informasi), 3(2), 124–130. https://doi.org/10.29207/resti.v3i2.885
Wicaksono, A. R., Winarno, W. W., Sunyoto, A., & Learning, P. B. (2015). Perancangan Dan Implementasi E-Learning Pendukung Project. Seminar Nasional Teknologi Informasi Dan Komunikasi, 2015(Sentika), 333–343.
I. Listiowarni and N. Puspa Dewi, “Pemanfaatan Klasifikasi Soal Biologi Cognitive Domain Bloom’s Taxonomy Menggunakan KNN Chi-Square Sebagai Penyusunan Naskah Soal,†Digit. Zo. J. Teknol Inf. Dan Komun., vol. 11, no. 2, pp. 186-197, 2020, doi`: 10.31849/digitalzone.v1li2.4798.